Μόλις μαγειρεύτηκαν

Νέες Συνταγές

Η σόγια και τα προϊόντα της

Φασόλια σόγιας: Ο φαγώσιμος σπόρος του φυτού Glycine soja προέρχεται πιθανώς από ένα άγριο φυτό της Ανατολικής Ασίας, ίσως από την Κεντρική Κίνα. Στην Κίνα χρησιμοποιείται εδώ και 5.000 χρόνια ως τροφή και φάρμακο. Είναι η πιο θρεπτική και ευκολοχώνευτη τροφή και ταυτόχρονα η πιο πλούσια και φθηνή πηγή πρωτεΐνης για ανθρώπους και ζώα σε ολόκληρο τον κόσμο. Ο σπόρος περιέχει 17% έλαιο και 63% αλεύρι, 50% του οποίου είναι πρωτεΐνη. Δεν περιέχει άμυλο και άρα είναι καλό για τους διαβητικούς. Στην Ανατολική Ασία καταναλώνεται με τη μορφή γάλακτος σόγιας και τόφου (βλ. παρακάτω). Τα βλαστάρια (φύτρα) χρησιμοποιούνται σε σαλάτες ή ως λαχανικό ή τρώγονται ψητά.

Σογιάλευρο: Χρησιμοποιείται ως υποκατάστατο του κρέατος, καθώς έχει υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες, σε πολλά προϊόντα τροφών, όπως τροφές βρεφών, μπορεί δε να πάρει την υφή του κρέατος και να υποκαταστήσει τον κιμά ή τα κομμάτια κρέατος.

Σογιέλαιο: Δίνει μαργαρίνη, λίπη και χορτοφαγικά τυριά, και αποτελεί πρώτη ύλη της βιομηχανίας.

Σόγια σος: Είναι ένα σκούρο καφετί υγρό, που παράγεται από λιωμένα φασόλια σόγιας και καλαμποκιού, που έχουν ζυμωθεί σε αλατόνερο για 6-12 μήνες ή περισσότερο και αποτελείτο πανταχού παρόν συστατικό της απωανατολίτικης μαγειρικής, τόσο ως συστατικό φαγητών, όσο και ως επιτραπέζιο καρύκευμα. Μπορεί να έχει γεύση ελαφριά ή βαριά, γλυκιά ή αλμυρή. Είναι καλό να χρησιμοποιείται αντί για αλάτι.

Τυρί σόγιας (τάφου): Είναι ένα μαλακό, τυρώδες προϊόν και σπουδαία πηγή πρωτεϊνών που χρησιμοποιείται στις απωανατολίτικες κουζίνες εδώ και 2.000 χρόνια περίπου. Γίνεται από ξεραμένα φασόλια σόγιας, που υφίστανται επεξεργασία μαζί με πηκτικά, όπως χλωριούχο ασβέστιο και μαγνήσιο και θειικά άλατα. Έχει 6-8% πρωτεΐνη και υψηλή περιεκτικότητα σε ασβέστιο, κάλιο και σίδηρο. Το τάφου ψήνεται στη σχάρα, τηγανίζεται σκέτο ή παναρισμένο, σιγοβράζεται στο νερό ή στον ατμό, τρώγεται φρέσκο ή τηγανίζεται στο γουόκ μαζί με μακαρόνια ρυζιού ή κοινά. Βρίσκεται σε ασιατικά παντοπωλεία και μπορούμε — ή μάλλον θα έπρεπε — να το χρησιμοποιούμε όσο γίνεται περισσότερο.

Πηγή: Ωραίαι μακαρονάδαι με ψαρικά - Στέφανος Παϊπέτης

ΣΧΟΛΙΑ, ΙΔΕΕΣ, ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
θαλεια 28-03-2013 20:26:17

τα quaker η ta all bran σχουν περισσοτερες φυτικες ινες

ΕΛΕΝΗ 02-02-2013 15:56:37

teleio

Πείτε μας τη γνώμη σας, κάντε μια πρόταση ή απλά ρωτήστε! Για κάθε σχόλιο σας θα κερδίσετε και 20 βαθμούς!!!!!!

Όνομα 
e-mail 
Σχόλιο 


 

Οι νέες συνταγές στο email σας
 
 
 


Πρόσφατα σχόλια